Fenomén hromadných slev se v České republice rozmohl zejména v posledních letech. Spousta Čechů tomuto trendu zjevně doslova propadlo, kdy nakupují věci ne proto, že je opravdu potřebují, ale zejména proto, že je to přece tak výhodné! Mají pocit, že když si takové výhodné slevy nechají ujít, tak se děje něco hrozného. Tyto hromadné slevy se u nás staly novým fenoménem a v současnosti je možné na internetu nalézt zhruba dvě desítky slevových portálů, kde mohou lidé pořídit téměř vše, od různé služby nebo výrobků, často za méně než polovinu původní ceny. Tato skutečnost vyplývá z mnoha statistik různých specializovaných webů, které aktuální nabídku těchto kolektivních slev dostupných na internetu pravidelně monitorují. Hromadné slevy se začaly v Česku rozmáhat ve větším měřítku letos a při nákupech je již využila spousta Čechů, kteří dle svých slov tak ušetřili několik desítek milionů korun.
Kolektivní slevy zažívají v současné době v České republice tedy velký rozmach. Hromadné nákupy s výraznou slevou nabízí hned několik webových portálů a každý týden jsou spotřebitelé zaplavováni nabídkou nových webů, které nabízí šokující slevy ve výši až 90 procent. Portály si navzájem konkurují a objevují se i takové, které inzerují hromadně nejvýhodnější nabídky z různých slevových serverů. Jako příklad lze uvést například portál Vykupme.cz, který eviduje v průměru kolem padesáti nabídek od mnoha provozovatelů hromadných slev. Spousta z nich se orientují na konkrétní města v České republice. Slevy jsou zejména na různé služby z oblasti gastronomie, péče o tělo či volného času.
Systém hromadných slev ve většině případů funguje tím způsobem, že ke snížení ceny dojde až poté, co si určitý nabízený produkt koupí stanovený počet zákazníků. Lidé poté takto získají výrazné slevy na zboží nebo službách a podnikatelé zase vydělají tak, že pomocí tohoto systému mohou zaplnit volné kapacity svých služeb nebo například takto prodají zboží, které pochází ze starších kolekcí. Obchodníci tímto způsobem také přirozeně propagují své služby a zboží, i za cenu nižších marží u nabízených výrobků či služeb.
Například slevový portál Slevomat.cz uvádí, že jeho uživatelé ušetřili za krátkou dobu několika týdnů už téměř 30 milionů korun. Tento slevový portál nyní uvádí zhruba 20 tisíc zákazníků, jeho informační emaily odebírá asi 80 tisíc uživatelů. Jako nejprodávanější uvádí Slevovat především poukazy do různých restaurací a také jdou na odbyt například poukazy na služby péče o tělo. Tyto dva nejpoptávanější druhy voucherů tvoří asi polovinu nabídek tohoto portálu. Lidé si však právě na tyto poukazy poslední dobou často stěžují, kdy jim nejčastěji vadí bud přístup obchodníka nebo například vysoká obsazenost určitého hotelu na dlouhou dobu dopředu a nemožnost rozumné rezervace.
Na hromadné slevy se nyní zaměřují firmy, které provozují internetové stránky, které jsou zaměřené na vyhledávání zboží za co nejlepší ceny. Portál Slevopolis.cz začínal způsobem, kdy každý den zveřejnil jednu výhodnou nabídku určité služby nebo zboží, ale s velmi vysokou slevou, která dělala až 80 procent z původní ceny. Firem, které shromaždují slevy, rychle přibývá.