6 superpotravin pro vaši krásu

12.09. 2014 • Zdraví 961x

Víte o tom, že jisté druhy potravin jsou více nebo naopak méně příznivé pro krásný vzhled? V tomto článku se tedy budeme soustředit zejména na potraviny prospívající vašemu vzhledu. Je vaše kůže povadlá? Řídnou vám vlasy? Netřeba hned pojídat doplňky stravy v podobě pilulek nebo platit za léčivé kúry. V mnoha případech jednoduše postačí konzumace příhodné suroviny v potravě, která dá opět vše do pořádku. Níže uvádíme výčet potravin prospěšných pro vaši krásu.

Arašídy

Arašídy mají vysoký obsah vlákniny, živin a zdravých tuků. Mají příznivý vliv zejména na vlasy – vitamin B (zamezuje vypadávání). Ovšem arašídy mají vysokou kalorickou hodnotu – konzumujte s mírou. Vyvarujte se ovšem konzumaci solených arašídů (vysoký obsah soli). Ideální je si dopřát hrst nesolených arašídů či arašídové máslo k snídani. Pro lesk vlasů je vhodné přidat do jídelníčku žampiony a avokádo (vitamin B5).

Losos

Losos je bohatý na vitamin D, který je zásadní pro silný a zdravý chrup. Dostatek tohoto vitaminu má za následek krásné a zdravé zuby a navíc slouží jako prevence před kazivostí chrupu. Zařazením lososa do vaší stravy a jeho pravidelnou konzumací minimalizujete návštěvy zubního lékaře a tedy nepříjemné vrtání zubů. V kuchyni lze lososa připravit na másle (nebo bez) a lehce pokapat citrónem. Vápník (Ca) a fosfor (P) lze nalézt i v tvrdých přírodních sýrech – jejich bílkoviny umí potlačit produkci slinných žláz v ústech.

Brokolice

Trpíte rozpraskanými rty? V takovém případě máte nedostatek vitaminu B2 neboli riboflavinu. Zařaďte proto do jídelníčku brokolici – rty budou suché a bez známek popraskání. Brokolici připravte na páře nebo orestujte na másle. Lze ji užít také jako ingredienci do jiného jídla. Riboflavin obsahují také mandle, sója a jogurty.

Chřest

Chřest je přírodní diuretikum – odstranění nadměrného množství vody z organizmu. Ve vaší stravě by proto nemělo chybět několik chřestových tyčinek. Navíc nebudete mít pocit nadýmání. Nejvhodnější je vařit chřest v páře nebo zapéct s mandličkami. Trávicímu ústrojí prospívají také jogurty, kefír, česnek, pór a probatické nápoje.

Špenát

Toužíte po perfektně tvarovaném pozadí? Přidejte tedy k posilování ještě konzumaci špenátu. Špenát obsahuje hojné množství minerálních látek a vitamínů + salicium. Salicium je látka, která pomáhá ke zpevnění a navyšuje pružnost kůže. Všechny živiny ze špenátu získáte konzumací špenátu v jeho syrovém stavu. Můžete třeba listy špenátu zamíchat s plísňovým sýrem, ořechy, jablky a pokapat olivovým olejem – velké množství živin. Jinou variantou jsou například brambory, květák nebo hroznové víno.

Okurky

Salátová okurka obsahuje ve své slupce kyselinu křemičitou a vitamín E. Kyselina křemičitá zpevňuje cévy, což příznivě prospívá dolním končetinám. Okurky mají také dobrý vliv na krevní oběh a hydrataci celého organizmu. Okurku lze připravit jednoduše rozkrájením a servírovat ji jako osvěžující letní svačinu nebo přílohu k jídlu. Připravit můžete i salát z okurek. Výše zmíněný špenát má také příznivou funkci na dolní končetiny a zpevňování kůže.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra