10 vychytávek pro Vaše zdraví

06.06. 2014 • Zdraví 874x

Pravdou je, že žít zdravě zabere mnoho času. Možná dokonce více, než žít nezdravě! Chystání domácích zeleninových salátů, cvičení, zkoumání složení jednotlivých výrobků v obchodě a tak dále. Existuje ale mnoho způsobů, jak si ulehčit práci i ušetřit čas!

1) Okurková voda jako detox

Vykašlete se na všechny ty osvědčené detoxikační recepty, které mají Vašemu tělu ulevit od škodlivin. Raději každý den vypijte alespoň půl litru okurkové vody. Vyrobíte ji tak, že necháte přes noc ve sklenici s vodou vylouhovat pět plátků čerstvě nakrájené okurky. Takový nápoj Vám navíc přinese i příjemné osvěžení.

2) Vyměňte chipsy za popcorn

O tom, jak moc jsou chipsy nezdravé, se píše neustále. To samé ale neplatí o popcornu. Věděla jste, že pražená kukuřice Vašemu tělu dodává potřebnou vlákninu a polyfenoly, které zpomalují stárnutí? Přesolený popcorn přelitý máslem je samozřejmě kalorická bomba, proto dejte přednost popcornu bez příchuti, který dochuťte maximálně mořskou solí.

3) Dopřejte si masáž

Nemusíte za ně utrácet stovky korun, stačí požádat třeba partnera. Taková dvacetiminutová masáž alespoň jednou týdně Vám prokrví tělo a Vy se tak vyhnete nepříjemným bolestem zad nebo krku. Masáže mají navíc příznivé účinky  na naší mysl, takže pokud jste zrovna ve stresu, určitě se Vám uleví.

4) Nezapomínejte na pauzy

Pokud máte sedavé zaměstnání, jděte se alespoň jednou za hodinu na pár minut projít. Čím delší dobu sedíte, tím se Vám zhoršuje soustředěnost, takže stejně uděláte mnohem méně práce, než Vaši aktivnější kolegové. Nové průzkumy navíc ukazují, že lidé, kteří půlku dne prosedí, umírají předčasně.

5) Jezte oříšky

Přestože je v nich velké procento tuku, jedná se o ten prospěšný. Navíc obsahují velké množství minerálů a zdraví prospěšných látek, které naše tělo potřebuje k správnému fungování. Hodí se jako skvělá dopolední nebo odpolední svačinka, protože skvěle zasytí a nehrozí tak pocit hladu. V obchodech je k dostání mnoho druhů, zaměřte se zejména na mandle, kešu, pekanové a také vlašské ořechy!

6) Vše je o designu

Jídlo do práce si doma obvykle připravujete do nevzhledných plastových krabiček? V tom případě je čas na změnu. Vzhled těchto jídelních krabiček totiž ovlivňuje více, než si myslíte. Na internetu je k dostání mnoho designových kousků, ale krásně barevné krabičky seženete i v obyčejném supermarketu. Nejen, že je to skvělý módní doplněk, ale také Vám dokáže v pochmurném dni vykouzlit úsměv na tváři a dodat chuť k jídlu!

7) Pořiďte si krokoměr

Může se zdát, že krokoměr je nepotřebná věc, kterou vlastní pouze opravdoví nadšenci do chůze. Opak je pravdou! Možná budete překvapená, kolik toho za den nachodíte. Číslo na krokoměru dokáže skvěle povzbudit Vaší mysl, protože v ní vyvolá pocit, že je potřeba nachodit toho ještě víc. Budete se tak cítit neustále motivovaná!

8) Hubněte s aplikací

Jste-li majitelkou chytrého telefonu (smartphonu), zkuste se poohlédnout po aplikacích, které Vám pomůžou s hubnutím. Existuje jich stovky, možná tisíce, takže se nemusíte bát, že byste nenašla tu pravou. Pokud ráda počítáte kalorie, můžete si stáhnout aplikaci Kalorické tabulky. Aplikace Vám umožní zapisovat si vše, co za den sníte a Vy tak máte přesný přehled. Aplikace Walking Diet Vám zase na základě údajů o tom, co jste za den snědla, dokáže spočítat, kolik musíte ujít kroků, abyste přijaté kalorie zase spálila. Většina hubnoucích aplikací je ke stažení zdarma, takže se nemusíte bát zbytečného utrácení.

9) Každý den cvičte alespoň deset minut

Jedině tak se cvičení stane pro Vaše tělo samozřejmostí a bude ho brát jako pravidelnou součást každého dne. Když se přemluvíte ke cvičení sotva dvakrát za týden , bude to akorát horší a horší. Nemusíte cvičit dlouhé hodiny, abyste dosáhla svého cíle. Postupujte pomalu a pokud zrovna dnes nemáte chuť, věnujte alespoň deset minut protažení svalů.

10) Odpočinek pouze tehdy, když je skutečně potřebný

Mnoho lidí má tendenci hledat výmluvy, proč nejít cvičit, a tak se často jednoduše vymluví na to, že musí odpočívat. Odpočinek skutečně potřebný je, avšak pouze tehdy, když máte za sebou nějakou namáhavou psychickou nebo fyzickou činnost. Pokud jste celý den strávila nicneděláním, další odpočinek Vašemu tělu akorát tak uškodí. Naše tělo je stvořeno pro pohyb, proto mu ho dopřejte!

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra