Zelenina a hubnutí - která je nejlepší?

11.02. 2014 • Zdraví 1665x

To, že k redukci váhy patří zelenina, ví opravdu každý. Každý moc dobře ví, že pokud chce shodit nějaké to kilo navíc, tak jedině za předpokladu, že bude jíst více zeleniny a naopak je tento úrok omezí všechno ostatní. To zná každý, aniž by musel nahlédnout do nějakých odborných knih ohledně hubnutí. Samozřejmostí, že nejlepší je zelenina zcela čerstvá, anebo pak dušená v páře. Smažené fazolové lusky na slanině nejsou zrovna dietním jídlem, stejně jako bramborové hranolky. I když chutnají skvěle.

Zelené fazolové lusky a hrášek

Koupíte je po celý rok a chutnají vždy skvěle. Úplně nejlepší forma, je bez pochyby čerstvá zelenina, ale pokud už to jinak nejde, je k dostání i mražená. Ta sice ztrácí na kvalitě i mnoha vitamínech, jenže rozhodně lepší varianta pojídat zelené fazolové lusky z mrazáku, které jsme podusili na páře, mírně ochutili a s bílým jogurtem a ořechy si dopřáváme chutné a zdravé jídlo, než si koupit šest housek, salám, párky a paštiky. Ať lusky nebo hrášek, obsahují mnoho vlákniny a dají se použít do polévky, do salátů, ale i samotné, jako příloha k masu.

Čočka

Nejen ta klasická, ale v posledních letech se na běžné pulty prodejen otravin dostala červená čočka, která je zvláštní a jedinečná v tom, že se před vařením nemusí namáčet a dá se ihned použít. Jak klasická, tak červená čočka obsahují mnoho vlákniny, a dalších důležitých látek. Navíc červená čočka vůbec nenadýmá, takže pokud máte z nepříjemného tlaku v břiše obavy a proto luštěniny nekonzumujete, zde můžete klidně udělat výjimku.

Fazole

Existuje mnoho druhů fazolí – tmavé, červené, bílé, barevné, velké, malé, kulaté a mnoho dalších. I když se říká, že nadýmají, jejich pravidelná konzumace tento fakt vymýtí. Nadýmají totiž jen tehdy, není-li člověk na jejich konzumace zvyklý. Pokud je bude pravidelně jíst, zaručíte si příjem mnoha důležitých látek, jak draslíku, hořčíku, vápníku i fosforu, a zejména pak množství bílkovin. Fazole jsou také důležitým prevenčním přípravkem proti vzniku a rozvoji nepříjemných hemoroidů.

Avokádo

Přímo vitamínová bomba je avokádo, které doporučuje ke konzumaci množství lékařů a dietních poradců. Dalo by se sice předpokládat, že nebude až tak pro organismus prospěšné, protože obsahuje množství tuků, jenže naše tělo potřebuje i tuky. A ty, které se nachází v avokádu, jsou esenciální mastné kyseliny, zjednodušeně řečeno se jedná o ty dobré tuky, které naše tělo nutně potřebuje pro správné fungování. Tím napomáhá efektivnímu spalování tuků.

Špenát

Před několika desítkami lety vznikla v Americe skvělá reklama na špenát v podobě postavičky Pepka námořníka. Sice tenkrát se věřilo, že obsahuje neuvěřitelné množství železa, ale i tak je pro zdravé tělo i mysl nezbytný. Samozřejmě že varianta špenátového protlaku vařeného s dalšími přísadami, není ta správná a s čerstvým špenátem toho nemá mnoho společného, ale jinak obsahuje špenát velké množství vitamínů, minerálů a dalších potřebných látek.

Brukve

Do této skupiny patří zelenina jako růžičková kapusta, chřest, brokolice, kedluben, ředkvičky a další. Společným prvkem je to, že obsahují velké množství esenciálních mastných kyselin a vlákniny. Jsou tak nezbytné nejen pro zdravé fungování organismu, ale podporují i zdravé myšlení a trávení.

Brokolice

Zelenina, která si dlouho, pořád a s tíhou, tvoří místo na našich stolech a v kuchyních. Jsou lidé, kteří ji podlehli a milují ji, ale většina ji pořád nesnáší. Přitom jde o zeleninou plnou vitamínů, minerálů a dalších důležitých látek a také se jednoduše připravuje, postačí ji ohřát v páře, a chutná skvěle s bílým jogurtem, nebo sýrem cottage apod. Stačí jen trochu osolit a zázrak je na světě. Navíc parádně nasytí.

Růžičková kapusta

Bohatou na antioxidanty je růžičková kapusta, zelenina, kterou bychom měli konzumovat pravidelně už jen proto, abychom si zachovali mladiství vzhled a svůj skutečný věk zamaskovali slastně a jednoduše. Množství těchto látek zaručí, že naše tělo bude zbaveno množství neduhů a naopak bude mu dodáno potřebné množství skvělých látek, díky kterým budeme zdraví a mladí.

Chřest

Již francouzská král Ludvík XIV. Dobře věděl, že chřest je lahodná pochoutka, která mu prospívá. Dnes už víme toho více a to především nejen to, že je chřest skvělým přírodním přípravkem na potenci, ale množství obsahu kyseliny listové je nezbytné pro správný vývoj plodu, ale i formování myšlení a vůbec mozku. Proto těhotné ženy by měli znát množství příprav chřestu a pravidelně konzumovat. Mimo to obsahuje také hodně vitamínu A i C a pak ještě beta-karoten.

Česnek – pozor

Česnek je sice skvělých dochucovadlem, ale na něj při redukční dietě pozor – obsahuje také velké množství kalorií, a mezi zeleninou je takovou kalorickou bombou. Pokud jej používáte ouze jako dochucovadlo a občas, pak nevadí.

Brambory

A v případě redukční diety je nutné omezit i konzumaci brambor. Jsou to cukry, tedy sacharidy, které pokud nejsou v těle spotřebovány ihned, mění se jednoduše na tuk a ukládají se na bocích, stehnech, zadečku i břiše. Zkuste raději nahradit brambory jinou zeleninou.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra