Nepusťte si únavu k tělu!

19.09. 2013 • Zdraví 957x

Čas od času přepadne každého z nás, nezávisle na tom, kolik jsme toho v noci naspali. V sychravém podzimním počasí se pravděpodobnost únavy ještě více zvyšuje. Buď se jí můžete poddat a strávit zbytek dne v posteli, nebo se s ní vydat do boje a nenechat si od ní kazit DEN!

Spouštěčem, ale i dobrým bojovníkem proti únavě, je bez pochyby jídlo. Je jasné, že smažák s hranolkami a velkou porcí tatarky Vás zrovna neudělá čilejší. Raději si místo toho kupte čerstvou zeleninu, nebo si zajděte do ovocného baru, kde Vám namíchají koktejl z Vámi vybraného ovoce. Zdravější a často levnější svačinka! Fámy o čokoládových tyčinkách, které Vám dodají energii, pusťte z hlavy. Jedná se pouze o krátkodobou záležitost, která není zdaleka tak účinná, jako se v reklamách zdá. Raději dejte na oříšky, vejce či jogurty.

Určitě už se Vám někdy stalo, že jste z určitého důvodu vstala o něco dříve, než jste musela, ale poté jste se do postele ještě mohla vrátit. Jenže co se to děje, už zkrátka nemůžete usnout. Je to dané tím, že pohyb nám rozproudí krev v těle, což nás dokáže pořádně probudit často mnohem více, než energetické nápoje plné chemie. Vsaďte proto na procházku, klidně jenom patnáctiminutovou. Uvidíte, že únava odezní!

Samozřejmě, že únava často vzniká vlivem nedostatku spánku. Čas od času se většina z nás dostane do postele mnohem později, než by ve skutečnosti chtěla, tomu se zabránit nedá. Rozhodně si z toho ale nedělejte pravidlo! Pokud víte, že máte ráno problémy vstávat, vykašlete se na večerní televizi a jděte si prostě lehnout o hodinku dříve. Jednoduché řešení, které je klíčové pro udržení pozornosti po  celý den.

Zamyslete se nad svou potřebou pít kávu. Jednu si dáte ráno k snídani, jednu když přijdete do práce, pak po obědě s kolegy a když přijdete domů, stihnete ještě jednu. Není to trochu moc? Odborníci paradoxně nedoporučují kávu lidem, kteří trpí častou únavou a naopak jim doporučují různé bylinkové čaje či obyčejnou vodu. Často je totiž únava pouze příznakem dehydratace. Nejprve proto zkontrolujte, kolik jste toho za celý den stihla vypít.

Plánujte si věci dlouhodobě dopředu. Když se Vám všechny povinnosti nakupí do jednoho dne, je samozřejmé, že z nich budete unavená, a navíc půlku ani nezvládnete udělat tak, jak jste si představovala. Rovnoměrné rozdělení úkolů a prací v domácnosti Vám pomůže navodit si duševní pohodu a získáte i více času na odpočinek. Čeká Vás dnes něco, do čeho se Vám opravdu nechce a stále to odkládáte ze dne na den? Přestaňte věci odkládat, akorát si tím přiděláváte další starosti a neklid v duši. To nejhorší splňte nejdříve a budete mít vystaráno.

Velmi účinně umí pracovat také obyčejné sluníčko. Je Vám na nic a cítíte se vyšťavená? Otevřete okno, nadýchejte se čerstvého vzduchu, zavřete oči a vnímejte, jak na Vás dopadají sluneční paprsky. Dýchejte zhluboka, aby mělo tělo dostatečnou zásobu kyslíku a Váš mozek tak mohl správně fungovat. S tím souvisí i postavení Vašeho těla, snažte se chodit i sedět rovně, už jen kvůli hrozícím bolestem zad a krku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra