Zimní sporty, které vás dostanou do formy

18.03. 2014 • Zdraví 1024x

Zima je tady, i když asi ne v pravém slova smyslu. Sníh nevídáme, venku je poměrně přijatelně, nejsou nijak extrémní a velké mrazy, takže to poměrně ujde. Po ty, kteří milují zimní sporty je to možná trošku problém, nemohou tolik své oblíbené sporty provádět. Ovšem buďte v klidu, na horách je pořád sněhu dost a zima je zde opravdu taková, jako čekáme a jakou známe. Milovníci zimních sportů si určitě mnou ruce a jsou rádi, jejich oblíbené sporty mají nyní zelenou. Pro ty, kteří chtějí hubnout jsou určitě zimní sporty tou vhodnou alternativou či vhodným doplňkem. Pokud vás zimní sporty baví, pak prakticky "hubnete zdarma". Nevyvíjíte žáden nátlak na sportování a to vás moc baví, ideální hubnutí. Navíc je pravdou, že pokud hubnete, musí vás sport bavit, jedině tak totiž dosáhnete ideálních výsledků. Sporty by se také měly obměňovat, pokud budete půlroku dodržovat stejnou sestavu, bude jasné, že hubnout přestanete, protože tělo si na tento pohyb zvykne a bude jej považovat za běžnou součást. Buďto zvyšte počet cviků, nebo změňte sport. Plavte, běhejte, navštěvujte posilovnu, v zimě provozujte zimní sporty, tancujte, cvičte doma a podobně. Toto vše vám totiž pomůže k ideální postavě. 

Zimní sporty jsou dobrou alternativou, zejména když je na horách sníh a máte zimní sporty rádi. Máme pro vás pár tipů, jaké sporty můžete v zimě provozovat a jak díky nim hubnete a navíc také kolik spálíte kalorií. Určitě to vyzkoušejte, bude to pro vás dobrá obměna, jak sportování v posilovně vyměnit za sport. Navíc, nebudete jen spalovat kalorie, ale také budete zpevňovat své svaly, své tělo, bude to pro vás velmi pozitivní i co se zdraví týče, posiluje to vaše zdraví, což také není k zahození. Dalším plusem je, že jste na čerstvém vzduchu, nesedíte jen v tělocvičnách, což také pomáhá.

Lyžování

Když se řeknou zimní sporty, asi každému se vybaví lyžování. Je to velmi populární sport a jeden z nejběžnějších zimních sportů. U tohoto sportu jde spíše o zábavu, takže možná nevěřícně kroutíte hlavou, že tohle rozhodně není sport k hubnutí. To ovšem neznamená, že lyžováním neformujete postavu a nepracujete na své kondici. Výdej vaší energie, kterou máte při lyžování se odvíjí od toho, jak rychle lyžujete, v jakém terénu lyžujete a podobně. Čím rychleji lyžujete a čím horší terén pro lyžování zvolíte, tím více kalorií spalujete. Alternativou k lyžování může být také snowboarding, který rovněž pomáhá spálit kalorie. Tento sport je o něco více náročnější, a proto i spalování kalorií je větší. Za třicet minut snowboardingu spálíte až dvěstě deset kalorií. Při lyžování spálíte zhruba stopadesát kalorií za třicet minut. Navíc lyžování posiluje vaše srdce a kardiovaskulární systém. Rovněž formuje zadek a stehna.

Běžecké lyžování

Bežecké lyžování, ač se to může na první pohled zdát, není žádná ulejvárna a odpočívárna. Běžecké lyžování je jeden z nejnáročnějších aerobních sportů. Právě díky této náročnosti se při běžeckém lyžování velmi dobře hubne a je to velmi dobrý prostředek, jak hubnout a přitom se bavit. Posilujete také svaly v těle a to převážně nohy, zadek, záda, paže a hrudník, takže opravdu protáhnete celé tělo a zpevňujete jej. I zde připíšeme běžeckému lyžování plus, protože blahodárně působí na vaše srdce. jak už bylo výše uvedeno, je to jeden z nejnáročnějších aerobních sportů, proto vyrážíte-li na běžecké lyžování poprvé, nebo po hodně dlouhé době, myslete na to, že se nesmíte moc strhat a přepínat. Následný den by vám dal pak pěkně zabrat a dokonce pár dní po běžeckém lyžování by vás bolelo snad všechno v těle. K běžeckému lyžování si pořiďte také vhodné oblečení, které vás nebude trápit potem a podobně. Třicet minut běžeckého lyžování vám zajistí spálení až dvěstě čtyřiceti kalorií.

Bobování a sáňkování

Ač se zdá, že bobování nebo sáňkování je sport jen pro děti, není tomu tak. Při bobování a sáňkování si užijete tolik legrace a zábavy, že se na chvíli přenesete do svého dětství a pořádně se vyblbnete. Jízda dolů není sama o sobě moc náročná, to je jasné, pro tělo i pro kondici to není nic moc. Ovšem výběh nahoru do kopce, to už je pro kondici něco. Pokud sáňkujete a bobujete s dětmi, zvýšíte kalorie i tím, že nahoru do kopce vyběhnete s dětmi usazenými na bobech či na sáních. Procvičíte si nohy, pomůžete srdci. Balancování také pomáhá břišním svalům a zádovým svalům. Třicet minut sáňkování či bobování vám pomůže spálit až stosedmdesát kalorií.

Bruslení na ledě

In-liny jsou vhodnou alternativou na jaře, v létě a na podzim. Bruslení na ledě má své kouzlo a pokud vás baví in-liny tak vás bude bavit i bruslení na ledě. Lední bruslení je také zábava, pobavíte se a navíc se také můžete pěkně vyřádit. Možná se bruslení nezdá moc složité, ale opak je pravdou, dá vám také poměrně zabrat a vaše kondice se tak bude jen a jen posilovat. Navíc bruslení zpevňuje hýždě, stehna a boky. Pokud máte problémy s koleny nebo máte nadváhu, nemusíte se bát, kolena nejsou při tomto zimním sportu opotřebovávána. Pohybujete se na bruslích a k tomu vám hraje muzika, můžete si zabruslit pod širým nebem, nebo i v krytých halách. Na led vyražte na delší dobu, dobrá je hodina a víc. Pozor dejte na techniku jízdy a také na bezpečnost, přeci jen brusle jsou ostré a pád na led není vždy příjemný a může se objevit, při nešikovném pádu, nechtěný úraz. Pokud budete bruslit třicet minut, vaše tělo spálí až dvěstě kalorií.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra