Jak vyzrát na nespavost?

10.10. 2013 • Zdraví 1409x

Znáte to, občas trpíte nespavostí. Převalujete se v posteli, nevíte jak si lehnout, otevíráte okno, protože vám je horko, poté zase zavíráte, protože vás ruší zvuky zvenčí, slyšíte jezdit výtah, chvíli televizi zapnete, pak zase vypnete. Zkrátka chcete jen spát a pořád se vám to nedaří. Počítáte ovečky, snažíte se na nic nemyslet, nad ničím nepřemýšlet a v klidu dýchat. Jenže spánek nepřichází a stále nepřichází. Co dělat?

Obvykle, když vás trápí nespavost jen občas, dá se to zvládnout. Většinou je to, protože máte nějaké starosti, stres a podobně. Strachujete se, aby vám vyšly výsledky dobře, aby, jste se s manželem udobřili, aby, jste vyšli s penězma a podobně. Jsou to krátkodobé starosti a obvykle se během pár dní vyřeší a vy zase spíte jako miminko.

Ovšem když je nespavost dlouhodobá, je potřeba jí začít řešit. Nemusí to totiž být nej krátkodobého rázu, ale problém bude někde jinde. Ovšem, kde? Jak najít příčinu problému a jak ho řešit tak, aby, jste dokázala usnout a pořádně se vyspat? Ono totiž usnout ještě neznamená, dobře se vyspat. Můžete mít neklidné spaní, neustále se probouzet, mít děsivé sny a podobně. Poté se probudíte a jste ješte unavenější, než den předtím. A když jste unavená, nezvládnete mnoho věcí, neustále zíváte, chce se vám spát, těšíte se, že jakmile přijdete domů, půjdete brzy spát a všechen spánek doženete, ovšem lehnete si....a spánek zase nikde a tak se znovu převalujete v posteli.

Tipy jak na nespavost

Co pomáhá? Počítat ovečky před spaním? Polykat prášky na spaní? Uvařit si hrnek teplého mléka?

Nespavostí lékaři myslí nejen noční bdění, ale také potížě s usínáním, obtížné usínání, časté buzení v noci, nebo se probudíte brzo ráno a už nedokážete znovu usnout. Příčiny takovéto stavy mohou mít různé, ať už psychického či fyzického charakteru. Může to být stresem, nepravidelný spánkový režim, deprese, nedostatek pohybu, pití kofeinu večer, nadměrnou konzumací jídla před spaním, pití alkoholu nebo také syndrom neklidných nohou.

Pokud nemůžete pravidelně a dobře spát déle než jeden měsíc, už je to chronická nespavost, kterou je potřeba vyřešit. Pokud to necháte být, budete stále, víc unavenější, podrážděnější, nevrlejší, protivnější a může se také stát to, že jednoho dne se v práci prostě únavou složíte. Spánek potřebuje každý a hlavně jej potřebuje tělo, během spánku se celé tělo regeneruje a odpočívá, nabírá síly, které potřebuje.

Brát prášky na spaní, by měla být až úplně ta poslední možnost, kterou zvolíte. Zkuste raději přirozenější cesty, pokud nezaberou, pak teprve sáhněte po lécích. Místo léků zkuste předtím sklenici minerálky. Pro zklidnění organismu je dobrý hořčík. Pokud jej v těle máte dostatek, tělo se umí bránit proti únavě, stresu a rovněž přispívá ke kvalitnímu spánku. Bez hořčíku se svaly nedokáží dobře uvolnit. Pokud horčík v těle chybí, je potřeba jej doplnit. Potravinové doplňky jsou samozřejmě dobrou volbou, ovšem lepší je sáhnout po dostupnějších prostředcích. Například minerálky, v těch je hořčíku dostatek, a dostáváte jej do těla po celý den. Hořčík je dále obsažen v mandlích, datlích, para ořeších, luštěninách, sojových bobech nebo také v rybách.

Další pomůcky, které na nespavost pomáhají:

  • udělat si na spánek klid, nechoďte do postele s plným žaludkem, poslední jídlo by mělo být asi tři hodiny před tím, než půjdete spát
  • postel je určená ke spaní, pokud se z postele celý večer díváte na televizi, těžko poté můžete usnout
  • přes den se snažte pohybovat, procházku, civčení, sporty, všechno je dobré zařadit
  • správný jídelníček také ovlivní spánek, například večer jezte jen lehká jídla, nic smaženého, těžkého a podobně

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra