Jak posílit svou imunitu

03.11. 2011 • Zdraví 1071x

Zdraví některých lidí je poměrně vratké a imunitní systém nestíhá čelit náporu nepříjemných chorob. Z toho důvodu bychom se měli zajímat o to, jak posílit svoji imunitu. Imunitní systém také ovlivňuje to, jak se cítíte, rychlost únavy a hlavně tedy odolnost vůči různých onemocněním. Existuje celá řada zaručených tipů, jak by se imunita dala dostatečně posílit a na to se v rámci tohoto článku také podíváme.

Nízká hladina stresu a domácí mazlíček mohou pomoci

Nadpis zní možná trochu zvláštně, ale opravdu je to tak! Vysoká hladina stresu totiž lidskému organismu neprospívá. Přiměřená porce stresu v podobě zdravé nervozity neuškodí, protože člověka připravuje na nějakou výzvu a donutí ho udělat něco, nicméně neustálý proud silného stresu má pro zdraví neblahé účinky. Vysoká hladina stresu může oslabit imunitní systém a jeho schopnost odolávat chorobám. I domácí zvířata mohou pomoci. V ideálním případě se jedná o psa, v němž nezískáte pouze věrného kamaráda, ale může nabídnout také cvičení a zlepšení zdravotního stavu. Podle různých výzkumů má pes kladný vliv na krevní tlak, množství cholesterolu a také na srdce. Je prokázáno, že pes může podporovat vývoj imunitního systému a snižovat riziko alergie u dětí. Dále by člověk měl mít pravidelnou dávku sexu, protože kvalitní sexuální život napomáhá se zdravím, jak dokázaly některé stude zaměřené na vztah mezi sexuální aktivitou a zdravím u lidí středního věku a starších. Zdravotní stav u lidí, co se častěji milují, je prostě v lepší formě. Chybou pro imunitní systém může být nedostatek spánku. Jakmile má člověk spánkový deficit, nemusí jeho tělo nalézt dostatek sil k zapuzení nemoci. Dospělý jedinec potřebuje minimálně sedm až devět hodin spánku.

Optimismus a smích je bod k dobru

Pozitivní myšlení má také neočekávaný efekt na lidský imunitní systém. Rozhodně je dobré se naučit bezstarostně vychutnávat to, co nás baví. Určitě není vhodné se zbytečně dlouho zabývat nepříjemnostmi a jestliže to jinak nejde,tak se alespoň pokuste zaměřit na jejich světlé stránky, pokud nějaké jsou. U smíchu neexistují žádné prokazatelné efekty na předcházení nemocem, ale smích celkově pomáhá lidskému zdraví, takže lidé by se určitě měli více smát než se kabonit. Přátelé jsou v lidském životě podstatní, ale zdraví prospěšné je i budování dalších silných sociálních vazeb. Díky nim mají lidé údajně o polovinu vyšší šanci na přežití. Vhodné je také vyzkoušet nějaké dobrovolnictví či zájmové skupiny a udržování stávajících vztahů. Dostatečný přísun ovoce a zeleniny je podstatný kvůli získávání antioxidantů, jež chrání lidské tělesné buňky. Konzumovat se dá celá řada druhů a v současné době na pultech obchodů naleznete i poměrně těžko sehnatelné exotické plody. Pro dobré fungování imunitního systému se ovoce a zelenina hodí. Za zmínku z jednotlivých druhů ovoce a zeleniny stojí brokolice, pomeranče, ostružiny, mandarinky, kiwi, jahody, zelená paprika, meloun, mrkev nebo listová zelenina. Konzumace ovoce také souvisí s dostatečným přísunem vitamínů. Jestliže máte pocit, že ve vaší potravě chybí přísun vitamínů, udělejte si multivitamin. Lidský organismus díky tomu získá základní stavební prvky pro zdravou imunitu. Důležitými látkami jsou vitaminy A, C, D, E nebo hořčík. Když už jsme u jídla, měl by se omezit přísun nadbytečných kalorií. Zvlášť jídlo z rychlého občerstvení a sladkosti neobsahují žádné užitečné látky a naopak v sobě mají různé přísady a chemikálie.

Pohyb, omezení alkoholu a kouření

Dostatečné množství pohybu také napomáhá imunitnímu systému. Člověk by své tělo neměl nechávat zahálet a pravidelné cvičení snižuje úroveň stresu, riziko vzniku osteoporózy, onemocnění srdce a některých druhů rakoviny. Nejvhodnější je střední cvičení několikrát do týdne. V podstatě každý druh pohybu je pro člověka prospěšný. Alkohol určitě na lidský imunitní systém nepůsobí ideálním způsobem, nicméně konzumace alkoholu patří k nedílným součástem naší kultury. Nadměrná konzumace alkoholu lidskou imunitu oslabuje a hrozba onemocnění se zvyšuje. Pro zmenšení hrozby snížené imunity by se měly za den vypít maximálně dvě skleničky v případě mužů a jednu skleničku v případě žen. Dalším špatným zlozvykem je kouření. Nikotin má totiž na lidský imunitní systém nepříznivý vliv a i příležitostný kuřák je ohrožen vyšší pravděpodobností infarktu, cévní mozkové příhody či astmatu. Byliny a doplňky stravy mohou mít na lidský organismus blahodárný vliv. Jako asi úplně nejjednodušší způsob ochrany imunitního systému je pravidelné mytí rukou pod tekoucí vodou. Nejlépe pod dobu dvaceti sekund. Pokud voda náhodou není k dispozici, můžete použít šedesátiprocentní alkohol. Posilování imunitního systému je určitě velice důležité a nemělo by se zanedbávat.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra