Jak na psychickou pohodu, když držíte dietu!

21.01. 2014 • Hubnutí 786x

Ač se to nezdá, proces hubnutí je řádný zásah na psychiku. Zprvu nadšení, které si klade na cíl shození nadbytečných kil během dodržování přísných kritérií, ihned ztratí tu euforii, protože nedostatek cukru, který byl v jistém slova smyslu hnacím motorem dobré nálady je najednou pryč a člověk ani neví jak, ale je více lítostivý a plačtivý. Cítí takovou jakousi podivnou bezmoc a nemůže se ji zbavit. Většinou to dopadá tak, že přeci jen pravidla redukční diety poruší a kvůli slabé vůli je dieta nejen bezpředmětná, ale zcela zbytečná. Někomu postačí k překonání pouze pár rad, kterými by se měl držet, jiný bude muset navštívit psychologa. I když se to u nás nezdá příliš časté, psycholog je lékař, který pomůže vaší nemocné dušičce a povzbudí v procesu hubnutí.

Mít cíl

Stanovujte si cíle. Musí to být za všech okolností splnitelné cíle, ale nic zas až přehnaně jednoduchého. Když hubnete, máte jistě představu o tom, kolik chcete asi zhubnout. Rozplánujte si celou dobu hubnutí a pak si stanovujte jednotlivé cíle. Tak například to, že začnete běhat a v daný den uběhnete určitý počet bloků v omezeném čase. Nebo že uděláte dvacet sedů-lehů. Kupte si třeba menší konfekční číslo jistého oděvu a dejte se to doma, někde na oči a cepujte se k výkonu tím, že chcete zhubnout do té krásné sukně. To je současně i vaše motivace. Pokud není na cestě stanoven cíl, stěží se bortí překážky a dochází do konce. Proto je při hubnutí cíl neméně důležitý.

Odměny

Dost lidí má při procesu hubnutí problém s nedostatkem oblíbených cukrů. Většina má totiž nějaké to kilo navíc právě díky zálibě ve sladkých, tučných či smažených pokrmech. Zkrátka hodně kalorických pokrmech a najednou se jich všech musí vzdát. je to silný zážitek, někdy až hraničí s neuvěřitelným strádáním. Člověk nedokáže celý den myslet na nic jiného, než kousíček čokolády a téměř by se zbláznil. Stanovte si přesnou dietu a jídelníček na každý den. Ten přesně podle pokynů odborníků dodržujte. Jestliže to již bez cukru nemůžete vydržet, dejte si klidně čtvereček čokolády, ale to jen v případě odměny. Například za to, že dietu poctivě držíte a udělali jste během dne určit počet předem stanovených cviků. Pak si odměnu zasloužíte, budete se na ni těšit a i hubnutí najednou bude zajímavější.

Pozitiva a zase jen pozitiva

Mějte se ráda. Když ne vy, tak kdo jiný by vás měl mít rád. Vy jste jediný člověk, který s vámi žije neustále, od narození až do smrti. Znáte se velice dobře a tak musíte najít na sobě i ty krásné věci. Napište si na lepící papírky pozitivní informace, jako „jsem krásná“, „jsem chytrá“, „mám krásný úsměv“, „miluju život“ a mnoho dalších. Cokoli, co vás napadne a vžene vám úsměv do tváře. Tyto texty pak polepte všude po domě, bytě, kde se pohybujete, kde žijete. Napište si pozitivní texty i do kalendáře na pracovním stole. Mějte pozitiva pořád před sebou. Tím si je vsugerujete a budete mít stále dobrou náladu. Jak jednoduché a skvělé.

Hodně práce

S hubnutím vám pomůže aktivita. Znáte to jistě, že když v práci nestíháte, musíte dokončit jeden úkol a šéf po vás chce další a kolegyně vás prosí o pomoc, přitom víte, že vše musíte dokončit ještě dnes, mezitím zavolá zákazník a chce novou nabídku,… no prostě takový poměrně běžný divoký pracovní den. Jestliže toto zažíváte, kolikrát se přistihnete, že ani nestihnete mezitím nic sníst a ani dokonce jít na oběd. A přitom nemáte pocit hladu. To proto, že na svůj žaludek nemyslíte. Jde zcela mimo vás, v hlavním zájmu je dokončená práce a ta kolikrát drží žaludek v sevření, takže si ani nedovolí protestovat. Mějte dostatek práce, ale i koníčků. Místo povalování se u televize začněte šít, plést, nebo se učit cizí jazyky. Cokoli, co vás dostatečně zaměstná, abyste pořád nepobíhali kolem lednice.

Rituály

Máte zažité to, že po obědě si dáte kávu a k tomu třeba něco sladké? Tak to je takový rituál. Jste na to zvyklá a děláte to s jistou samozřejmostí, že vám to ani nepřipadne divné a slavnostní. Stejné rituály si udělejte například s pohybem. Namísto abyste se po obědě nacpala sladkým pečivem, si dejte jako rituál výšlap do šestého parta. Na co si zvyknete, budete dělat se samozřejmostí, a přitom efektivně hubnout.

Mít spřízněnou duši

Pocity, které máte při hubnutí, dokáže nejlépe pochopit jen člověk, který také sám hubne. Štíhlé kamarádky kolem vás, vás jistě dokážou hodně podpořit, ale přece jen nezažívají to, co vy. Najděte si někoho, třeba přes internet, nejlépe diskuzi, podobného člověka a svěřte se mu. To udělá on i vám, a když zjistíte, že nejen vy sami se tak mizerně cítíte, bude vám paradoxně o dost lépe. Tak je zařízeno naše zdravé myšlení. Ne že bychom někomu podvědomě přáli neúspěch, ale obvykle si lidé myslí, že jedině oni mají problém nejvyššího rázu a stěží je někdo dokáže pochopit.

Hubnutí ve dvou

A ještě o něco lépe na tom budete, když spolu se spřízněno duší začnete spolu hubnout. Budete se spolu navzájem hecovat k lepším výsledkům, započítávat úspěchy, tedy shozená kila a snažit se být ten lepší. Hubnutí bude najednou zábava a ještě k tomu jako odměna, krásná a štíhlá postava.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články
Nej online hry
Bubble Glee online hraRise of Atlantis online hraMahjong Alchemy online hraSara Super Spa online hraSnail Bob 2 online hraPersonal Shopper 2 online hraLady Gaga Celebrity Makeover online hra